Pretraži ovaj blog
ponedjeljak, 30. ožujka 2009.
A sad o Magiji
Magija – voljno mijenjanje svijesti koje vodi ostvarenju životnih ciljeva; mada se praktično primjenjuje od početaka ljudske kulture, danas je gurnuta na marginu kolektivne svijesti, a sam je pojam opterećen negativnim značenjima.
Cilj magijskih rituala je djelovati na ustaljene podsvjesne obrasce, da bi se promijenilo opažanje svijeta i poboljšala kvaliteta življenja. Razlika između magije i drugih tehnika koje mijenjaju podsvjesne obrasce je uvid da je slika svijeta u velikoj mjeri subjektivna, a njezina promjena utječe na ponašanje okoline i "izvanjske" događaje. Mag razvija kontrolu svojeg doživljaja svijeta do te mjere da ne postoji ništa "objektivno" izvan njegove kontrole.
Najpoznatije magijske tradicije:
Simpatička i antipatička magija
To su najjednostavnije i najstarije magijske tradicije raširene po čitavom svijetu. Simpatičke magijske tehnike temelje se na jednostavnoj postavci "privlačnosti istovjetnog"; prvi zarađeni dolar kao sretni znamen koji će stvoriti bogatstvo, posjedovanje dijela odjeće osobe koju želite privući itd. Antipatijska magija ima suprotnu postavku "privlačnosti suprotnog" – npr. “smrt rađa život”, česta je antipatijska postavka koja je urodila žrtvenim obredima radi opstanka, razmnožavanja i plodnosti.
Osnovni cilj svih magijskih rituala je iz maloga stvoriti veliko; mala žrtva ili ulog mentalne energije treba stvoriti željeni rezultat.
Koliko su takve jednostavne magijske prakse učinkovite?
U stvarnosti vrlo malo, premda su jednostavne za poistovjećenje svijesti sa željenim ciljem, ne prodiru dovoljno duboko u podsvijest da bi uzrokovale promjenu.
Kabala
Kabala je drevni židovski ezoterijski svjetonazor koji se oslanja na dublje tumačenje Tore (prvog petoknjižja Starog Zavjeta). Prenosila se isključivo usmenim putem sve do III. stoljeća, kada je napisan Sefer Jetzirah (Knjiga stvaranja), koji tumači stvaranje svijeta putem mistične simbolike deset brojeva (1 - 10) i dvadeset dva slova hebrejskog pisma. Daljnji razvoj Kabale kao učenja nastavlja se u španjolskoj židovskoj zajednici, gdje u XII. stoljeću nastaje Sefer ha-zohar (Knjiga obilja) i kada se prvi puta jasno definira simbol drveta života.
Kabala postaje temeljem zapadnog misticizma zaslugom Britanaca Dion Fortune (1890 – 1946), Aleistera Crowleya (1875 – 1947) i Isreala Regardiea (1907 – 1985), koji koriste simbol drveta života kao sredstvo praktične magije. Sa njima i prestaje uloga Kabale kao tajnoga židovskog učenja i počinje nova era shvaćanja kabalističke simbolike kao snažnog psihičkog motivatora, oslobođenog religijske pozadine.
Kabala je ironija židovskog monoteizma. Prividno slavi Boga, a praktično tvrdi da je čovjek stvoritelj svijeta...
Sam simbol drveta života preuzet je iz biblijske priče o izgonu iz raja. Božju zapovjed – “Ne dirajte plodove sa drveta života!” – prekršio je prema biblijskoj predaji prvi ljudski par. Kabala izgon iz raja vidi kao pozitivan događaj i simbol individuacije svijesti.
Osnova kabalističkih rituala su arhetipovi i vibratorni zazivi Božjih imena; na taj se način dubinski podsvjesni sadržaji mijenjaju prema postizanju željenog cilja.
Koliko je Kabala učinkovit magijski sustav?
Izrazito snažan i učinkovit, korištenje arhetipova utemeljenih u kolektivnoj svijesti daje mogućnost snažnog djelovanja na "objektivnu stvarnost".
Wicca
Wicca je suvremen i drevan holistički svjetonazor utemeljen na štovanju čovjekova jedinstva s prirodom i njezinim ciklusima. Njezin je korijen davna čovjekova potreba da osigura pravilnost izmjene godišnjih doba i smanji nesigurnost vlastite ovisnosti o dobrohotnosti prirode, koja je davala život, ali ga i oduzimala.
Suvremena Wicca reciklira razne magijske tradicije, od onih korištenih u kulturi Stare Europe, do druidskih i šamanskih. Zajedničko im je animističko shvaćanje svijeta.
Magijski i duhovni rad unutar Wicce odvija se u kovenima, grupama od (najbolje) trinaest članova/članica. Rituali prate izmjenu godišnjih doba, Mjesečeve mijene ili trenutne potrebe grupe. Za sudjelovanje u radu kovena potrebna je sposobnost ulaska u viša stanja svijesti, osobna i životna odgovornost te spremnost na razvoj osobnosti na materijalnoj, emotivnoj, mentalnoj i duhovnoj razini.
Koliko je učinkovita animistička magija u suvremenoj verziji?
Učinkovitost varira od kovena do kovena; ponekad je Wicca samo paravan za buđenje ženske samosvijesti, a ponekad je zrelost voditeljice kovena dovoljno snažna da grupni rituali dovedu do snažnih učinaka...
Voodoo i Hoodoo
Tradicije afričkog animizma prenijeli su robovi na Karibe i područje Sjeverne i Južne Amerike. Na Karibima se njihova vjerovanja i magijska praksa nazivaju Voodoo, a na tlu Amerika, gdje su manje zastupljena, nazivaju se Hoodoo.
Haiti je najpoznatije središte, gdje se praksa kontinuirano razvijala; 10.4.2003. Voodoo je na Haitiju dobio status religije.
Kao i većina drugih magijskih tradicija, Voodoo je opterećen pogrešnim imageom i smatra se "mračnom" praksom. U stvarnosti, Voodoo se temelji na transu; cilj je kroz ples, ritam, životinjske žrtve, seksualnost i opijate osloboditi što snažnije emotivne energije i fokusirati ih prema željenom cilju.
Koliko su Voodoo rituali učinkoviti?
Sredstvo svake magijske prakse je oslododiti mentalnu energiju i aktivirati potisnute podsvjesne sadržaje; grupni rituali su, naravno, uvijek snažniji, mentalna energija grupe u transu može biti izrazito snažna.
Sotonizam
Mada je kršćanstvo sve magijske tradicije povezivalo sa sotonizmom i tumačilo interes za magijsko djelovanje kao utjecaj Sotone, ne postoje dokazi da se sotonizam organizirano prakticirao do XIX. stoljeća...
Sotoniste možemo podijeliti u dvije grupe: one koji Sotonu shvaćaju kao realno biće (entitet), i one koji sotonizam shvaćaju kao metaforu ljudskih nagona; borbe za opstanak i težnje prosperitetu pod svaku cijenu.
Sotonizam je postao javna lakrdija djelovanjem Amerikanca Antona Szandora LaVeya. On je tipičan proizvod američke popularne kulture šezdesetih; osnovao je Sotonističku crkvu (liberalni kalifornijski zakoni legalizirali su i sotonizam...); napisao je "sotonističku bibliju", javno nastupao i cirkusirao trideset godina, izvrtanjem kršćanskih rituala i poruka.
Ozbiljniji sotonisti, naravno, ne djeluju javno.
Njihove najdublje misterije tumače metaforu palog anđela kao proces individuacije čovjeka od paralizirajućeg dualizma čovjek/Bog i teže osnaženju osobnosti.
Uprkos paranojama, organiziranih sotonista danas u svijetu ima manje od dvije stotine...
Koliko je učinkovita sotonistička magijska praksa?
Prelaziti preko praga krajnjih društvenih i osobnih tabua, snažan je psihički motivator...
Najčešća pitanja:
Pojam Magija je arhaičan i opterećen mnogim negativnim značenjima, ima li ga smisla koristiti?
Nema. Ali još uvijek ne postoji pojam koji bi ga zamijenio. Suvremeni okultisi sve češće koriste pojam psihička kreativnost.
Može li magijski ritual zaista poboljšati život?
Pedeset posto životnog uspjeha je rad, pedeset posto magija.
Može li se djelovati na drugu osobu?
Naravno, sve je međupovezano; svakodnevno primamo tisuće utjecaja koje čula ne opažaju, ali mogu imati konstruktivne i destruktivne posljedice na zdravlje i psihičko stanje.
Snaga utjecaja na drugu osobu ovisi o "bliskosti". Snažnije ćete utjecati na osobe sa kojima ste imali kontakt, što je kontakt intimniji, utjecaj je jači.
Snaga utjecaja na kolektivnu svijest ovisi o vašem osjetu i razumijevanju silnica unutar kolektivnog mentalnog polja.
Kako se zaštititi od magijskog napada?
Samo pitanje govori o slabom osobnom integritetu. Svakodnevno primamo mnoštvo utjecaja od kojih se psiho-energetski sustav uspješno brani ili ih koristi za osnaženje. Svaka vrsta napada je riskantna; može biti učinkovita jedino ako žrtva nije svjesna šta se dešava i "hrani" agresora.
Svaku vrstu mentalne energije usmjerene prema vama možete korisno upotrijebiti... što više netko obraća pozornosti na vas (bez obzira da li sa pozitivnim ili negativnim osobnim namjerama), više vas osnažuje.
Ključ sretnog, ispunjenog života je snažan osobni integritet. Upravo je magijska praksa vrhunac psihičke zrelosti, stabilnosti i kreativnosti. Strah od "negativnog utjecaja" samo je znak slabosti.
Vrhunac slabosti i psihičke labilnosti je tražiti da vas "netko zaštiti od nekog napada"; postoje čak i varalice koje iskorištavaju strahove od nepoznatog i naplaćuju "zaštitu"...
Hajde, razmislite; može li biti učinkovita zaštita u kojoj "prosjak" za sitnu novčanu naknadu brani prestrašenog slabića?
Što je najvažnije kod magijskog učenja?
Najvažnije je razviti opažanje. To je i ključ uspješne magijske prakse; shvaćati u kakvom ste stanju i što trebate promijeniti u vlastitoj psihičkoj dinamici da bi došli do željenog cilja. Kvaliteta opažanja je ono što uspješne magove dijeli od neuspješnih...
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar